Για αναρτήσεις και επικοινωνία με το blog στείλτε e-mail στο
sotosantonios@hotmail.com

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις μεταμοσχεύσεις


Από διακομιδή για μεταμόσχευση
Το νομοσχέδιο για τις μεταμοσχεύσεις βρίσκεται ήδη στη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή. Το θέμα των μεταμοσχεύσεων αποτελεί ζήτημα ζωής και αποκατάστασης βλαβών για χιλιάδες ανθρώπους. Είναι μια ανάγκη που στη χώρα μας έχει πάρει οξυμένες διαστάσεις, διότι αξιοποιείται ένα πολύ μικρό μέρος των δυνατοτήτων. Είναι σύνθετο ζήτημα που εξαρτάται από την ανάπτυξη κατάλληλων δημόσιων υποδομών σε όλο το σύστημα Υγείας, την επαρκή και εξειδικευμένη στελέχωση, από την υπεύθυνη και οργανωμένη επιστημονική, κοινωνική και κρατική ενημέρωση και σε κάθε περίπτωση από τον αποκλεισμό της δυνατότητας να αποτελέσει πεδίο εμπορευματικής συναλλαγής και δράσης.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όχι μόνο δε βελτιώνει τη σημερινή κατάσταση, αλλά εισάγει μέτρα που θα την επιδεινώσουν. Τα μέτρα αυτά, σε συνδυασμό με τις τεράστιες περικοπές στις δαπάνες για το δημόσιο τομέα Υγείας, με την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στον τομέα των μεταμοσχεύσεων, πείθουν για την εκτίμησή μας αυτή.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) παραιτήθηκε με αιτία το περιεχόμενο αυτού του νομοσχεδίου.
Βασικές επισημάνσεις
1. Πιο συγκεκριμένα, κάνουν το πρώτο βήμα για να μπει ο επιχειρηματικός τομέας στις μεταμοσχεύσεις των συμπαγών οργάνων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να πιστοποιούνται σε πρώτη φάση ως μονάδες αφαίρεσης οργάνων (άρθρο 15).


2. Την ίδια στιγμή θέλουν να νομιμοποιήσουν τη λειτουργία των 20 Ιδιωτικών Τραπεζών Ομφαλοπλακουντιακού Αίματος (Ι.Τ.ΟΠΑ.) που σήμερα λειτουργούν χωρίς καμία άδεια. Νομιμοποίηση που θα οδηγήσει στην παραπέρα ενίσχυση των επιχειρήσεων στο συγκεκριμένο τομέα των Ι.Τ.ΟΠΑ, που είναι υποτίθεται για αυτογενή μεταμόσχευση, δηλαδή αυτό που γίνεται με σπρώξιμο από διάφορους δρόμους, γυναικολόγους, μαιευτήρια, κ.λπ. με αποτέλεσμα να καλείται να πληρώσει το νέο ζευγάρι για κάθε παιδί που γεννιέται να του κρατηθεί ομφαλοπλακουντιακό αίμα για να του γίνει κάποτε μεταμόσχευση, αν χρειαστεί.Αυτό είναι μια μεγάλη απάτη, γιατί αυτογενής μεταμόσχευση, όπως λένε οι ειδικοί επιστήμονες και επιστημονικές οργανώσεις, έχει σχεδόν μηδενικές πιθανότητες να γίνει και πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πουθενά.
Ομως, το ομφαλοπλακουντιακό αίμα χρειάζεται να δίνεται σε δημόσιες τράπεζες για αλλογενή μεταμόσχευση όπου χρειαστεί.
Σήμερα, στις δημόσιες τράπεζες υπάρχουν 2.500 μοσχεύματα, ενώ σαν χώρα χρειαζόμαστε 10-20 χιλιάδες για να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες μας για μεταμοσχεύσεις μυελού των οστών.
Τη ίδια στιγμή, στις ιδιωτικές τράπεζες υπάρχουν και καταστρέφονται 50.000 μοσχεύματα για αυτογενείς μεταμοσχεύσεις. Στη χώρα μας, μάλιστα, λειτουργούν 20 ιδιωτικές τράπεζες ΟΠΑ, από τις 140 που υπάρχουν παγκοσμίως.


Εδώ βγαίνουν σοβαρά συμπεράσματα για τις χρεοκοπημένες και αντικοινωνικές αρχές πάνω στις οποίες οικοδομείται και στηρίζεται το σημερινό κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Αυτό το σύστημα, λοιπόν, προάγει την ατομική ιδιοκτησία στο ομφαλοπλακουντιακό αίμα, την εμπορεύεται και τελικά το καταστρέφει στερώντας το από ανθρώπους που θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν και να σωθούν. Η ατομική ιδιοκτησία σε βάρος της κοινωνικής ανάγκης ακόμα και στα θέματα που σχετίζονται με την ίδια τη ζωή.3. Ταυτόχρονα, θέλουν να ενσωματώσουν στην ελληνική νομοθεσία και την οδηγία της ΕΕ, για την ασφαλή αφαίρεση, συντήρηση και μεταφορά των υπό μεταμόσχευση συμπαγών οργάνων, κυττάρων και ιστών και για τις διακρατικές ανταλλαγές και την ενημέρωση των αρμόδιων οργανισμών της ΕΕ.
Εδώ να σημειώσουμε ότι με βάση την οδηγία της ΕΕ, στη μεταφορά μπορούν να δραστηριοποιούνται και ιδιωτικές εταιρείες.
4. Ακόμα θέλουν να αντιμετωπίσουν μία τεράστια πίεση που δέχονται και από τον κόσμο μέσα από οργανώσεις που ελέγχει το ΠΑΣΟΚ, όπως η Πανελλήνια Ομοσπονδία Νεφροπαθών (ΠΟΝ), ότι οι μεταμοσχεύσεις κυριολεκτικά είναι στα κατώτερα επίπεδα από ποτέ. Οπότε φέρνοντας κάποιες επιμέρους ρυθμίσεις θέλουν να εμφανιστούν ότι προσπαθούν να τις αυξήσουν.
Αυτές οι επιμέρους παρεμβάσεις που θέλουν να παρουσιάσουν ότι μπορεί να αυξήσουν τις μεταμοσχεύσεις έχουν να κάνουν με το εξής: Τη διεύρυνση αυτών που μπορούν να γίνουν ζώντες δότες, την επέκταση στον τέταρτο βαθμό συγγένειας σε ευθεία ή πλάγια γραμμή και στο β' βαθμό στους εξ αγχιστείας συγγενείς, αλλά και στους συναισθηματικούς δότες. Η όποια αύξηση στους ζώντες δότες (δηλαδή αυτούς που δίνουν, για παράδειγμα, το νεφρό τους στο δικό τους άνθρωπο) δεν μπορεί να εξασφαλίσει τον αριθμό οργάνων, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες.
Η παραπάνω διεύρυνση των ζώντων δοτών και ιδιαίτερα οι περιπτώσεις της «συναισθηματικής σχέσης», αλλά και οι περιπτώσεις των «συμφώνων συμβίωσης» δημιουργούν βάσιμα τις προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί το φαινόμενο της εμπορίας οργάνων. Η αύξηση αυτής της πιθανότητας και πολύ περισσότερο η υλοποίησή της, έστω και με ένα περιστατικό, θα είναι πέρα για πέρα καταστροφική για τη δωρεά οργάνων και την ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων στη χώρα μας.
Τι περιλαμβάνει και τι καινούριο φέρνει το νομοσχέδιο
1. Με βάση και την ευρωπαϊκή οδηγία δίνει τους ορισμούς για μια σειρά έννοιες και ιδιότητες, όπως δότης - λήπτης, κ.λπ., ορισμοί που αμφισβητούνται από μία σειρά ειδικούς.
2. Επεκτείνει τους δυνάμενους να γίνουν ζώντες - δότες στον τέταρτο βαθμό σε ευθεία και πλάγια γραμμή και στο β' βαθμό στους συγγενείς εξ αγχιστείας. Δηλαδή, παππούς με εγγόνια ή και σε ξαδέλφια ως προς τους εξ αίματος συγγενείς και για κουνιάδους ή γαμπρούς ή νύφες ως προς τα αδέρφια. Σ' αυτό δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε, αν και δε θα δώσει ιδιαίτερη αύξηση στις μεταμοσχεύσεις.
3. Με το άρθρο 8 δίνεται η δυνατότητα αυτοί που έχουν αποδεδειγμένα «συναισθηματικό δέσιμο» ή συνδέονται με σύμφωνο συμβίωσης να μπορούν να γίνουν ζώντες δότες. Ως προς το «σύμφωνο συμβίωσης», για να περιοριστούν πιθανότητες συναλλαγής χρειάζεται να υπάρχει ένας ικανός χρόνος, αποδεδειγμένης συμβίωσης 2-3 χρόνια.
Η διάταξη που αφορά τους ζώντες δότες, «αυτοί που αποδεδειγμένα έχουν συναισθηματικό δέσιμο», όπως λέει το νομοσχέδιο, είναι επικίνδυνη. Γιατί, όπως ομολογούν και σχετικοί φορείς που έχουν πείρα, όπως η Ομοσπονδία Νεφροπαθών, ειδικοί επιστήμονες του χώρου, σε ανάλογη συζήτηση το 2007, αλλά και σήμερα η Ομοσπονδία Εθελοντών Αιμοδοτών, μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την εμπορία οργάνων, που και μία περίπτωση να αποδειχτεί μπορεί να δώσει σημαντικό χτύπημα στη δωρεά οργάνων από θανόντες δότες που είναι ο μόνος δρόμος για να αντιμετωπιστεί συνολικά και ουσιαστικά το πρόβλημα των μεταμοσχεύσεων.
4. Στο άρθρο 9 προβλέπεται να θεωρείται δότης όποιος εν ζωή δεν είχε κάνει δήλωση ότι μετά θάνατο δεν επιθυμεί να είναι δωρητής οργάνων. Αυτή η κατηγορία δότες αρχειοθετείται από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Μ' αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά αποσπούν μια συμφωνία, χωρίς να είναι με τη σαφή συγκατάθεση αυτού που τον αφορά, κάποιος που για οποιοδήποτε λόγο δεν έκανε δήλωση ότι δε θέλει να είναι μετά θάνατο δωρητής οργάνων, δε σημαίνει αυτόματα ότι συμφωνεί. Με τέτοιο τρόπο θέλουν να εμφανίσουν ότι αυξάνουν τους εν δυνάμει δωρητές οργάνων μετά θάνατο. Οπως λένε οι υποστηρικτές αυτής της άποψης, λίγοι θα κάνουν μία τέτοια δήλωση εν ζωή, αφού θα θέλει και μία διαδικασία και γιατί αυτή η δήλωση δε θα είναι και κοινωνικά αποδεκτή.
Μία τέτοια διάταξη, πέρα από το ότι είναι διοικητικό μέσο για την αντιμετώπιση πρώτα απ' όλα ενός σοβαρού κοινωνικού προβλήματος, δε θα έχει καμία πρακτική αξία γιατί όταν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι συγγενείς του θανόντα αρνούνται, δεν πρόκειται κανείς χειρουργός να βάλει τον κλινικά νεκρό στο χειρουργείο και να του αφαιρέσει τα όργανα επειδή δεν είχε κάνει εν ζωή αρνητική δήλωση.
Για την παραπάνω διάταξη χρησιμοποιούν το παράδειγμα της Ισπανίας, στην οποία ισχύει το μέτρο της αρνητικής δήλωσης, που όμως δεν εφαρμόστηκε. Δεν έχει γίνει καμία αφαίρεση οργάνου από τον δυνητικά θανόντα δότη, δηλαδή αυτόν που δεν είχε κάνει αρνητική δήλωση, χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση των συγγενών, γιατί κανένας χειρούργος δε θα βάλει κάποιον στο χειρουργείο για την αφαίρεση οργάνων και οι συγγενείς να φωνάζουν απ' έξω, διαμαρτυρόμενοι. Η πρωτοπορία της Ισπανίας σ' αυτόν τον τομέα έχει να κάνει με την καλή στελέχωση των ΜΕΘ και τον καλό συντονισμό του όλου συστήματος, με την τοποθέτηση σε κάθε νοσοκομείο και περιφέρεια ειδικού εκπαιδευμένου συντονιστή.
Αυτό κατέθεσαν με συγκεκριμένο τρόπο στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής όλοι οι ειδικοί στην ακρόαση φορέων, στην προηγούμενη νομοθετική πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ με την πρόταση νόμου Πιπεριά - Διαμαντίδη το 2007.
Αντίστοιχα, αυτό επιβεβαιώθηκε και στη συζήτηση αυτού του Ν/Σ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και στην ακρόαση φορέων.
Είναι πολύ σημαντικό να αυξηθούν αποφασιστικά οι θετικές δηλώσεις από ενήλικες που θέλουν να είναι δωρητές οργάνων μετά θάνατο, και εφ' όσον αποτελεί δική τους επιθυμία να βοηθιούνται οι συγγενείς που τυχόν έχουν αντίρρηση να κατανοήσουν την αξία του σεβασμού στην επιθυμία του θανόντος.
Ομως, έτσι κι αλλιώς, η καλή στελέχωση των ΜΕΘ και η καλή ενημέρωση θα μπορέσει να συμβάλει ούτως ώστε να πειστούν οι συγγενείς του κλινικά νεκρού αρρώστου που δεν έχει κάνει καμία δήλωση να δεχτούν να δοθούν τα όργανα του ανθρώπου τους για να σωθούν άλλοι άνθρωποι που τα έχουν ανάγκη.
5. Στο άρθρο 13 - 14 δίνεται η δυνατότητα και σε ιδιωτικά νοσοκομεία να πιστοποιούνται ως κέντρα για την αφαίρεση συμπαγών οργάνων. Ανοίγει έτσι ο δρόμος να μπει στο χώρο της μεταμόσχευσης ο ιδιωτικός επιχειρηματικός τομέας, με το επιχείρημα ότι έτσι μπορούν να χαθούν μοσχεύματα. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να πηγαίνει η μεταμοσχευτική ομάδα του δημόσιου τομέα στο ιδιωτικό νοσοκομείο για να πάρει το μόσχευμα και όχι να κάνει μεταμοσχεύσεις ο ιδιωτικός τομέας. Αν σήμερα χάνονται εκατοντάδες μοσχεύματα κάθε χρόνο, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει τα χάλια του το εμπορευματοποιημένο δημόσιο σύστημα Υγείας που έχουν δομήσει τόσα χρόνια το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ.
Αλλωστε, το να πάει η ίδια η μεταμοσχευτική ομάδα να πάρει το μόσχευμα είναι η πιο ενδεδειγμένη επιστημονικά πρακτική διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας.
Το ΚΚΕ για τις μεταμοσχεύσεις
Το Κόμμα μας επανειλημμένα έχει προβάλει την ανάγκη για την προώθηση και την ανάπτυξη της δωρεάς οργάνων, την ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων στη χώρα μας, σαν ένα στρατηγικό και πολύ ευαίσθητο τομέα στο σύστημα Υγείας, που κυριολεκτικά μπορεί να σώσει ή να βελτιώσει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων και των οικογενειών τους.
Το Κόμμα μας πρόβαλε ως βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων με βάση τις ανάγκες, την ανάπτυξη ενός δημόσιου και δωρεάν και υψηλής ποιότητας σύστημα Υγείας με απαγόρευση της επιχειρηματικής δράσης. Γιατί κέρδος και υγεία είναι σε ευθεία αντίθεση. Η ανάπτυξη του τομέα των μεταμοσχεύσεων είναι σε ευθεία σύγκρουση με την επιχειρηματική δράση στο συγκεκριμένο τομέα, κάθε οικονομική συναλλαγή στον τομέα των μεταμοσχεύσεων είναι επικίνδυνη εξέλιξη σε βάρος της υγείας, άρα και της ζωής των ανθρώπων.
Ενα δημόσιο σύστημα υγείας καλά στελεχωμένο, με ολοκληρωμένα προγράμματα ενημέρωσης στο πρωτοβάθμιο σύστημα Υγείας και ανάπτυξη των ΜΕΘ με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, δημόσιων, δωρεάν και υψηλής ποιότητας μεταμοσχευτικών κέντρων με πλήρη και με καλό συντονισμό διασύνδεσης με τις ΜΕΘ, που μόνο από εκεί μπορούν να εξασφαλιστούν τα επαρκή μοσχεύματα από θανόντες δότες. Αυτή πρέπει να είναι η επιλογή και όχι οι ζώντες δότες στους οποίους υπάρχουν οι κίνδυνοι των επιπλοκών που μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα ακόμα και την απώλεια της ζωής τους.
Γι' αυτό ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων με βάση τις ανάγκες μπορεί να γίνει κατ' απόλυτη προτεραιότητα από όργανα που θα παίρνονται από πτωματικούς δότες με τη συγκατάθεση των συγγενών. Συγκατάθεση που μπορεί να εξασφαλίζεται ύστερα από την ολοκληρωμένη ενημέρωση από τους ειδικούς που θα στελεχώνουν την κάθε μονάδα, επισκέπτες και επισκέπτριες υγείας, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, αλλά και τους γιατρούς των μονάδων, που η επάρκεια του προσωπικού θα τους επιτρέπει μία ανθρώπινη και με τα επιστημονικά δεδομένα προσέγγιση των συγγενών του κλινικά νεκρού αρρώστου.
Συγγενείς, που όμως, έτσι και αλλιώς, θα είναι ευαισθητοποιημένοι μέσα από τα στοχευμένα προγράμματα ενημέρωσης που θα διεισδύουν βαθιά μέσα στην κοινωνία και από πολλές πλευρές και σε πολλούς τομείς. Συγγενείς που πρώτα απ' όλα θα έχουν εμπιστοσύνη στο σύστημα, γιατί το κέρδος και η κάθε είδους οικονομική συναλλαγή πάνω και κάτω από το τραπέζι θα είναι ξένο σώμα και θα έχει αποβληθεί ή δραστικότατα περιοριστεί.
Δηλαδή, ένα άλλο ουμανιστικό σύστημα αξιών θα έχει κυριαρχήσει και ο αλτρουισμός που είναι στον αντίποδα της εμπορευματοποίησης θα είναι σε υψηλό βαθμό, βασική προϋπόθεση για να δεχτούν οι συγγενείς να δοθούν τα όργανα του δικού τους ανθρώπου για μεταμόσχευση.
Ενα δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας, στα πλαίσια μιας άλλης ανάπτυξης και εξουσίας σε όφελος του λαού, με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής, και με εργαλείο τον κεντρικό σχεδιασμό, θα διασφαλίζει ότι ο παραγόμενος πλούτος και οι κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας θα είναι στην υπηρεσία των εργαζομένων και των οικογενειών τους.
Οι παραπάνω θέσεις επιβεβαιώθηκαν και εκ του αρνητικού αποτελέσματος των μέτρων και της πρακτικής των κομμάτων του κεφαλαίου, που χρόνια τώρα εμφανίζονται να νομοθετούν, να παίρνουν μέτρα και οι μεταμοσχεύσεις αντί να αυξάνονται να μειώνονται.
Γιατί με αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις στην Υγεία, με πάγωμα προσλήψεων, με ελάχιστο προσωπικό στις ΜΕΘ, ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες κρεβάτια ΜΕΘ, χωρίς υλικά, όχι μόνο δεν μπορούν ν' αναπτυχθούν οι μεταμοσχεύσεις, αλλά θα μειώνονται όλο και περισσότερο, όπως έχει γίνει ως σήμερα.
Γι' αυτό η πρόταση διεξόδου του κόμματός μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, γι' αυτό η θέση του κόμματός μας για τις μεταμοσχεύσεις είναι η μόνη ρεαλιστική με βάση τις ανάγκες των χρονίως πασχόντων και των οικογενειών τους.
Τι διεκδικεί και παλεύει το ΚΚΕ
1. Μαζικές προσλήψεις προσωπικού, ανάπτυξη νέων ΜΕΘ με επαρκή στελέχωση, με μόνιμο και αποκλειστικής απασχόλησης ιατρικό - και νοσηλευτικό, αλλά και άλλο εξειδικευμένο προσωπικό, που ύστερα από συγκεκριμένη εκπαίδευση, θα μπορεί με ανθρώπινο επιστημονικό τρόπο να προσεγγίζει τους συγγενείς του κλινικά νεκρού ασθενή για να δεχτούν να προσφέρουν τα όργανα για να σωθούν ζωές.
Ως γνωστό στη χώρα μας έχουμε 570 κρεβάτια ΜΕΘ και αυτά λειτουργούν με τεράστιες ελλείψεις (χρειαζόμαστε περίπου 2.500), ενώ 150 παραμένουν κλειστά λόγω έλλειψης προσωπικού.
2. Αναβάθμιση των υπαρχόντων δημόσιων μονάδων μεταμοσχεύσεων και ανάπτυξη νέων με βάση τις ανάγκες. Δημόσιες μονάδες με κατάλληλες υποδομές και πλήρη στελέχωση με προσωπικό μόνιμο, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
3. Ανάπτυξη προγραμμάτων ενημέρωσης μέσα από τις δημόσιες υπηρεσίες, τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) στα σχολεία, στο στρατό, στα πανεπιστήμια, στους τόπους δουλειάς.
4. Υποχρεωτικά προγράμματα ενημέρωσης απ' όλα τα ΜΜΕ σε ώρες υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας με ευθύνη των αρμόδιων επιστημονικών και κρατικών φορέων.
5. Δημοσιοποίηση ή ένταξη στο Δημόσιο όλων των Μονάδων Τεχνητού Νεφρού (ΜΤΝ) που πληρούν τις σύγχρονες επιστημονικές προδιαγραφές, με μεταφορά και του προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Εκσυγχρονισμός των δημόσιων ΜΤΝ και ίδρυση νέων στο Δημόσιο και πλήρη στελέχωσή τους με μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Οσο υπάρχουν αυτοί που κερδίζουν από τους νεφροπαθείς με το να παραμένουν στην αιμοκάθαρση, ιδιωτικές κλινικές, εταιρείες βιοϊατρικής τεχνολογίας και φαρμακευτικές εταιρείες, θα υπάρχουν σοβαρές κρυφές, αν όχι υπόγειες, αντιδράσεις στην ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων.
Στελέχη του χώρου, συνδικαλιστές στο χώρο των νεφροπαθών, αλλά και επιστήμονες του χώρου θεωρούν δεδομένο ότι πίσω από κάποια δημοσιεύματα περί εμπορίας οργάνων στη χώρα μας, που σαν συνέπεια είχαν την κάθετη πτώση των μεταμοσχεύσεων, κρύβονταν κλινικάρχες του χώρου, αλλά και εταιρείες βιοϊατρικής τεχνολογίας που συνδέονταν με τα μηχανήματα και τα αναλώσιμα της αιμοκάθαρσης.
6. Απαγόρευση των ιδιωτικών τραπεζών ομφαλοπλακουντιακού αίματος, ένταξη στο Δημόσιο αυτών που πληρούν τις επιστημονικές προδιαγραφές με μονιμοποίηση του προσωπικού τους.
Τέλος, το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει ένα οριστικό χτύπημα στις μεταμοσχεύσεις με τη στρατηγική ενίσχυσης της εμπορευματοποίησης της Υγείας στον τομέα των μεταμοσχεύσεων συμπαγών οργάνων και μυελού των οστών. Οι διάφορες διακηρύξεις που περιέχει για την απαγόρευση της οποιαδήποτε συναλλαγής, ή και οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπει είναι άνευ αξίας, αφού το όλο σύστημα και με τις νέες παρεμβάσεις μπάζει από παντού.

Τμήμα Υγείας - Πρόνοιας της ΚΕ του ΚΚΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: